This is a gift / It comes with a price

Var bara tvungen att gå in och berätta en sak som just hände. Jag var borta hos min kompis Malin, hon var sjuk så vi gick ner till lekplatsen i hennes område och gungade. Sen tyckte vi att det skulle vara kul att gå bort och kolla på korna som "bor" (haha) 200 meter bort. Men när vi kom fram var dem borta!

Vi ställdes inför ett dilemma, tyvärr, jag säger tyvärr för att jag skäms för det. Så kunde jag och Malin inte komma på om Kor sover på hagen eller inne i ladan. Det tog i alla fall ett tag, några sekunder men det var nog för att vi skulle skämmas och börja skratta.



Jag skrev tidigare idag om att en fader och en son cyklat förbi mig, vad jag inte berättade var att jag såg dem gå av cykeln. Barnet hade ett gult regnställ och fadern ett blått, de stannade vid en av kohagarna, tog sig över staketet och började gå mot korna. När de var ungefär 10 meter ifrån de lurviga och ack så skumma djuren så ställde dem sig och bara tittade.

Antagligen var det här nog för att nöja den lilla pojken, men sen gick en ko lite närmare, den ställde sig ganska nära. Efter det såg det ut som att de tre parterna lekte tysta leken, för de bara stirrade på varandra. Jag skulle kunna gissa på hur barnets reaktion var och vad han sa men det skulle antagligen inte göra en barns fantasi rättvisa.

På tal om fantasi, här är en bild på mig där jag är miffo som vanligt:) + en låttext


Give a little love

Hold on to your kite, just don't let me down

Kommentarer
Postat av: Johanna

Naw, barn är så söta <3

2010-06-21 @ 00:27:45
Postat av: Angelica

haha det där med kor kan vara knepigt.

2010-06-21 @ 03:07:33
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: PHOTOS BY NATALIA.

Godmorgon, sovit gott? :D

2010-06-21 @ 08:34:41
URL: http://nataliasoder.blogg.se/
Postat av: KLARASAHARA

the kooks!

2010-06-22 @ 23:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0