Loosing my religion

Ute på promenaden idag så stötte jag på två kvinnor som tog kontakt med mig. De hade något att berätta för mig, något som de tyckte var väldigt viktigt. De kom från Jehovas vittnen och pratade om vikten av Guds namn.

 

Jag har alltid sett mig själv som en agnostiker, för jag tror att det är vissa saker man inte kan veta så jag spenderade runt 25 minuter på att diskutera livet med dem. Jag blir alltid lika besviken på människor när jag tar upp homosexualitet. "Vi fördömmer inte homosexualitet" - "men enligt bibeln och våran tro". "Det är lite som med en tjuv, det går att bota beteendet.". Jag sa att det var det värsta jag hört på länge. Jag förstår hur dem tänker men jag tror inte att mina vänner har valt att vara gay, jag tror dem är gay.

 

 

 

Men aja, religion är nog inte för mig. Något som är det däremot är det är TACOS och det ska jag åka hem till Sofia och göra med henne!:) Peace out :)

Kommentarer
Postat av: sara

jag tror på Dylan

2010-07-09 @ 18:16:41
URL: http://allsheeverwanted.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jag klarar inte av religioner, tycker de är diskriminerande. Min kompis är infödd i jehovas vittnen men människan hatar det, måste dock vara med tills 18, sen är det bara att gå ur.

Själv har jag svårt att tro på någon jag aldrig träffat, och jag kan heller inte förstå hur man kan leva efter en bok?

Jag har fullt upp med att tro på mig själv!

Men om dom är glada så är väl det bara bra att dom har något att tro på!

Ha det bra :)

2010-07-09 @ 19:54:42
URL: http://bellify.blogg.se/
Postat av: R

Haha, gillar det där du avslutade med att religion kanske inte är något för dig, men Tacos däremot! ;) Jag håller med.



Sv: Jo tack, det är bara bra med mig! Skrev precis ett inlägg om vad jag åt till middag ;) det blev fläskfilé, riktigt gott faktiskt om jag får säga det själv!



Vad hittar du på ikväll?

Kram

2010-07-09 @ 21:38:27
URL: http://thenightslight.blogg.se/
Postat av: MATHIAS NILSSOn

FAG 4 LIFE

2010-07-10 @ 03:11:49
Postat av: Sabina

Du är för söt Jonas!! Du får gärna göra en till spellista åt mig ifall du har lust, du har grym musiksmak!

2010-07-10 @ 15:28:41
URL: http://barasanivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0