En midsommarnatts dröm

(Det här är något som förtär mig bit för bit och har gjort det alldeles för länge nu, bara att skriva ut det;)

I början av vårat 9onde skolår hade vi i klassen en dikttävling. Alla skulle skriva varsin dikt och sedan ställde alla ut dem i rummet. Vi hade några dagar på oss att skriva, vissa tog det hela mer seriöst och ansträngde sig medan vissa skrev ihop något sista sekunden. Jag vill tro att jag låg lite där i mellan.

Det hela slutade med att vi gick omkring i klassrummet och röstade på våra favoriter. Jag var faktiskt stolt över min dikt, för dem jag hade läst upp den för, som inte gick i min klass, var positiva. I skolan fick jag inga röster alls, jag kände mig värdelös. Så jag tänkte lägga upp den här , tänk på att det var mer än två år sen nu! :)


(Jag har aldrig varit perfekt, bara när jag går med dig:)


En dikt om en dröm?... hmm

Tillslut beslöt jag mig,
Dikten skulle inte handla om någon grej.

Utan mer om vad jag kan skriva,
Genom att använda min hjärnas lukrativa sida.

Öppenhet. ärlighet och ytlighet är ämnen som kan uppfattas som djupa,
Men i en dikt är det lätt att i ämnena sig fördjupa.

Folk vill inte läsa om sorg eller smärta,
Utan om något som får dem att lätta sitt hjärta.

Glädje, skratt och lycka,
Detta är ämnen där man inte behöver tycka.

HAHAHAHHAHAHHAHA det är svårt att inte skratta när jag tänker på oss två nu :D Du var solskenet, och jag var ensam! (Malin :D)


Som vanligt är allting tomtjävelns fel! :D

Kommentarer
Postat av: Thea

sv: Det är en grym låt, kör!! Oh, min ringsignal.. Den heter Hootchie Mama. Den stör alla men är nödvändig då jag har riktigt kass försel.



Fråga gärna mer, har precis lagt upp en frågestund. Så där som de riktiga bloggarna gör..

2010-07-08 @ 14:46:42
URL: http://snostilen.se
Postat av: klaris

poet nästa jonas?

2010-07-08 @ 14:51:13
URL: http://klarhettillklarhet.blogg.se/
Postat av: Thea

sv: hahahahahahhahahahhaha sjuk är du! Men jag lovar dig; ditt svar kommer på söndag.

2010-07-08 @ 15:18:19
URL: http://snostilen.se
Postat av: Murbräckarballen

HAHA! I remember it clearly! min kom 3a. fan vad djup jag var.

2010-07-08 @ 20:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0